On-line: гостей 0. Всего: 0 [подробнее..]
Добро пожаловать!
Форум ВКО открыт для дискуссий.



АвторСообщение
milstar
moderator




Сообщение: 669
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 22.05.09 16:17. Заголовок: где груши ? наполеон ... Связь /C3I/ (продолжение)


Прибытие прусского 4-го корпуса

В 11 утра Блюхер двинулся из Вавра по труднопроходимым дорогам в сторону Ватерлоо. Груши еще был в Валене, в 11:30 он услышал первые выстрелы - это начался штурм Угумона. Груши все же предположил, что это стреляют арьергарды Веллингтона и не отменил наступление на Вавр. Генералы (Жерар) предлагали "идти на пушки"(на звук
##################################################################################
стрельбы), но Груши не был уверен в правильности этого хода и не знал намерений Наполеона на свой счет.
#############################################################################

В полдень авангард Бюлова находился в Шапель-Сен-Ламбер (6 километров от Планшенуа и 4 от фермы Папелотта). Цитен двигался примерно тем же путем - из Вавра в Оэн. Около 13:00 Блюхер был уже в Шапель-Сен-Ламбер и примерно через полчаса двинулся через болотистую долину на Планшенуа.

В 16:00 Груши приблизился к Вавру и получил письмо Наполеона от 10 часов утра,
#########################################################
в котором Наполеон одобрял движение к Вавру. Груши убедился, что поступает в соответствии с планами Наполеона.
#################################################################################

Около 17:00 Груши получил письмо (от 13:30) с приказом идти на соединение с Наполеоном,
###############################################################
но он уже втянулся в бой под Вавром. У его были все шансы разгромить генерала Тильмана, который предупредил об этом Блюхера. Тот ответил: "Пусть генерал Тильманн защищается, как только может. Его поражение в Вавре не будет иметь значения, если мы победим здесь"

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%92%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%BE

Спасибо: 0 
Профиль
Ответов - 300 , стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 All [только новые]


milstar
moderator




Сообщение: 5196
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.11.10 13:24. Заголовок: n March 2003, the U...


n March 2003, the U.S. and its Coalition partners invaded Iraq beginning OIF. Similar to Desert Storm, troposcatter systems saw extensive use by the 11th Signal Brigade and the USMC. At one point during combat operations, troposcatter systems were arrayed from northern Kuwait to Baghdad providing critical longhaul "backbone" communications. When the 7th Signal Brigade relieved 11th Signal Brigade in January 2004, troposcatter saw continued usage. For example, 7th Signal Brigade's Alpha Company, 72nd Signal Battalion deployed TROPO teams in support of the USMC's 1st Marine Expeditionary Force involved in combat operations in Iraq.

Other communications links were installed taking advantage of troposcatter's ability to provide "big pipes" without accessing a satellite. The successful usage of troposcatter systems in OIF further demonstrates the value of this communications medium while pointing to the modular Signal Corps of the future.

Success of Army National Guard Troposcatter Systems

The first phase of OIF included two Army National Guard units--the 3564 Signal Company (Heavy TROPO) from Arizona and the 114th Signal Company (Light TROPO) from South Carolina. These units installed their troposcatter systems in the network starting in May 2003 and operated over the vast deserts of Kuwait and Southern Iraq. In March of 2004, the 356th and 114th were relieved by the 143rd Signal Company (Heavy TROPO) from Colorado and the 321st Signal Company (Light TROPO) from Nevada.

Although mission operations were drawing down due to commercialization, the 143rd and 321st quickly proved their value. The 143rd's link from Camp Virginia, Kuwait, to Umm Qsar in Southern Iraq proved to be one of the most stable links in the OIF II network. 321st's systems and links have proven just as reliable.

The 143rd and 321st Signal Companies proved that longhaul troposcatter communications can work effectively when employed by experienced
operators.
***************************

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5197
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.11.10 13:26. Заголовок: The 143rd Signal Co..


The 143rd Signal Company is authorized eight AN/TRC-170(V)2 troposcatter systems. The systems are housed in full-size S-280 shelters carried by M923 (5-ton) trucks. The new M1078 (LMTV 2.5-ton trucks) each carry one system's antenna pallet which houses two nine-and-a-half-foot diameter dishes and the necessary installation hardware.

Depending on the terrain, trained Soldiers can install a Heavy TROPO system in four to five hours. The 143rd Signal Company can install a total of four 150-mile links with a maximum reliable data rate of four megabytes per second each.

The 321st Signal Company is authorized sixteen AN/TRC-170(V)3 troposcatter systems. The systems are housed in S-250 shelters carried on heavy Humvees. The Quick Reaction Antenna pallets are also carried on Humvees. The AN/TRC-170(V)3 antennas are six feet in diameter. Expert operators can install a Light TROPO system in one to two hours. The 321st Signal Company can install a total of eight 100-mile links with a maximum reliable data rate of two megabytes per second each.

Within two weeks of recovering equipment from the port, the 143rd and 321st conducted relief in place of several TROPO links in system. Neither unit experienced any major problems with vehicles or equipment. This success is a direct result of the ongoing comprehensive organizational maintenance program in the National Guard. One may assume that National Guard vehicle and communication systems see less usage than active component equipment, leading to better equipment availability rat

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0PAA/is_1_30/ai_n13821964/pg_2/?tag=content;col1<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5200
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.11.10 18:47. Заголовок: Description The AN/..


Description
The AN/TRC-170(V) family of tropospheric scatter radio terminals consists of two versions: the V2 and the V3. These digital radio terminals have been designed for tactical field operation and provide line of sight, diffraction and tropospheric scatter multichannel communication links up to 250 km long.The V2 version of the AN/TRC-170(V) is mounted in an S-280 shelter, is quadruple diversity (space and frequency), uses two 2.9 m parabolic antennas and two 2 kW power amplifiers and operates in the Band IV.4 to 5 GHz.The V3 version is mounted in an S-250 shelter, is dual diversity (space), uses dual 1.8 m parabolic antennas and a single 2 kW power amplifier. The V3 also operates in the 4.4 to 5 GHz


http://www.aarcorp.com/gov/Mobility/Shelters/Tactical_Mobile_Shetlers/PDFs/05-15-S-280.pdf<\/u><\/a>


AN/TRC-170(V) tactical digital tropospheric scatter radio (United States), Terrestrial microwave and tropospheric scatter

Development
The TRC-170 was developed by the Raytheon Company for the Electronic Systems Division (ESD) of the Air Force Systems Command, to provide high-capacity backbone and spur links for C3 systems in accordance with the Tri-Tac system architecture. The systems replace older 24-channel analogue tropo sets such as the AN/TRC-97, -113 and -123. Raytheon was awarded a design contract which included the production of nine prototype models. Field testing of the prototypes was completed in November 1980 and the initial production contract was awarded in 1982. The first operational systems were delivered in late 1984.In 1988 Raytheon was awarded an FMS contract for eight terminals for the UAE. In May 1991 Raytheon received an order for 213 systems bringing the current total to 621 Raytheon systems. More than 100 AN/TRC-170 systems were used by Allied forces during Desert Storm to create a backbone communication system for the Gulf region. This is believed to represent the longest troposcatter deployment in history. A sale of eight systems to a NATO country was completed with delivery and installation in 2002. Also supplied earlier by Unisys.

http://www.janes.com/articles/Janes-Military-Communications/AN-TRC-170-V-tactical-digital-tropospheric-scatter-radio-United-States.html<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5201
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.11.10 18:52. Заголовок: AN/TRC-170(V)2 Tropo..


AN/TRC-170(V)2 Tropospheric Scatter Microwave Radio Terminal
Radio Terminal Sets AN/TRC 170 V2 and V3 are air or ground transportable troposcatter microwave radio terminals. These terminals provide secure digital trunking between major nodes of a TRI TAC communications network. The multichannel radio terminal interface with other TRI TAC and current inventory equipment. TRC-170 terminals are also used in stand alone applications; that is, as a transmission link not associated with a technical control. TRC-170 links might carry dedicated traffic to include analog and digital channels, point to point subscriber circuits, facsimile circuits and teletype circuits.

The AN/TRC-170s are complete Tropospheric Scatter (TROPO) or Line Of Sight (LOS) terminals that include antennas, radio transmitting and receiving equipment, and digital multiplexing equipment. Also included are voice and data orderwire facilities. Built in test equipment (BITE) provides for fault reporting and confidence testing of subsystems and major components. COMSEC equipment is supplied for encryption of mission and orderwire traffic. A source of primary power is not included in either terminal set.

The most significant difference between the V2 and V3 terminals sets are:
Size and Weight (V3 is smaller and lighter).
Nominal transmission range (150 miles for V2, 100 miles for V3).
Setup and tear down times (V3 can be set up and torn down more rapidly by fewer technicians).
RF Sections ( The most significant difference is the V2 uses quad diversity and the V3 uses dual diversity).

Both terminals pass traffic in a full duplex mode and enhance transmission quality by using two antennas and two receivers to provide space diversity reception. In addition to the space diversity feature, the V2 terminal uses a second power amplifier and two additional receivers to accomplish frequency and/or polarization diversity. For frequency diversity the two power amplifiers operate on separate frequencies within the 4.4 to 5.0 GHz microwave frequency band. The two additional receivers, again operating in a space diversity configuration, are tuned to the second transmitting frequency of the remote terminal. For Polarization Diversity one transmitter is sent Vertically Polarized and the other is sent Horizontally Polarized. Both transmitters are sending the same frequency but they are sent with a different relationship to earth (Vertical & Horizontal). Two receivers would receive the Horizontal signal and two receivers would receive the Vertical signal. In this manner, space and frequency or space and polarization known as quadruple (quad) diversity is accomplished in the V2 terminal. This quad diversity produces a lower bit error rate (BER) which contributes to achievement of greater nominal range for the V2 terminal. The BER is a measure of data errors received. The Tropo Modem Demodulator calculates the BER and reports the number to the CNCE.

The AN/TRC-170(V)2 is a digital tropospheric scatter radio terminal which provides connectivity between two major nodes. The AN/TRC-170(V)2 can operate in either dual space or quad frequency diversity. The radio can be configured in either Line-of-Sight (LOS) or tropospheric scatter modes of propagation. Radio Frequency (RF) operation for both transmit and receive is in the 4.4 to 5.0 GHz frequency range with 3.5 or 7.0 MHz selectable bandwidth (3.5 MHz mode is used in Europe). The transmitted data rate of the AN/TRC-170(V) can be at any TRI-TAC standard rate from 128 KB/s to 4608 KB/s (The actual "mission" rate will be slightly higher, this includes overhead, orderwires).

The AN/TRC-170(V) is capable of providing connectivity to a mixture of up to 32 analog (includes FSK), or digital, local subscriber channels and up to 4 TRI-TAC Digital Trunk Groups (DTG). A single TRI-TAC group consisting of up to 144 subscriber loops (2304 KB/s or 4608 KB/s) can be configured to operate using external equipment vans to provide the high data rate DTG.

The AN/TRC-170(V) operates only in a point-to-point mode of operation. The primary purpose of the AN/TRC-170(V) is to provide connectivity between two major TRI-TAC nodes. The AN/TRC-170(V) can remote the two nodes by approximately 100 to 150 miles. This is entirely dependent on the AN/TRC-170 version, antenna type, RF path profile, which must be calculated using the Site Analysis Tools software written by MITRE or an equivalent software program. Parameters such as path length, path profile (hills, mountains, obstacles), mission data rate, transmit power, receive diversity, and atmospheric conditions will affect the length of the supported mission. NOTE: As mission data rate goes higher, supportable path distance goes down. The AN/TRC-170(V) can extend the normal path lengths by using radio relays. Eight radio links can be relayed together to extend the path distances, or around obstacles.

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/an-trc-170.htm<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5208
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.10 15:19. Заголовок: http://www.ntcelecon..


http://www.ntcelecon.ru/index.phtml?p=2<\/u><\/a>

Закрытое акционерное общество "Научно-технический центр Элекон" было основано в 1991 году в г.Фрязино Московской области.
Основным направлением деятельности предприятия стала разработка и производство радиочастотного оборудования для спутниковых систем связи.
Высокая квалификация наших разработчиков, гибкая технология производства позволили ЗАО "НТЦ Элекон" занять свою позицию среди производителей подобного СВЧ оборудования.
Мы предлагаем полный перечень приемо-передающего оборудования для земных станций спутниковой связи L, C, Ka и Ku диапазонов. Производственный цикл предприятия начинается с научной разработки и заканчивается мелкосерийным производством.
Предприятие является самостоятельным производителем, обеспечивающим весь цикл производства. Проводится текущий контроль качества выпускаемой продукции.
Нашей основной продукцией являются серийные и заказные приемо-передающие преобразователи, усилители мощности, блоки систем автосопровождения, переносчики частоты, резервируемые приемо-передающие комплексы.
Оборудованием нашего производства укомплектованы 750 станций спутниковой связи, установленные на территориях от крайнего севера до экваториальной Африки. Объёмы выпуска составляют 100-120 комплектов в год. Сроки исполнения заказов от 30 до 100 дней.

• • •

Кроме оборудования для спутниковой связи мы обеспечиваем проведение разработок и организацию производства приемо-передающих модулей различного назначения, модулей гетеродинов с низким уровнем фазовых шумов, МШУ, фильтров и других СВЧ-устройств.
Изделия фирмы используются в коммерческих и военных системах связи. Всего за годы существования нами выпущено более 2500 усилителей мощности, конверторов, модулей гетеродинов, МШУ, других СВЧ-устройств.

• • •

Возможности нашего производства позволяют по Вашей документации организовать выпуск радиоэлектронных модулей и блоков любой сложности. В процессе производства обеспечивается контроль качества. Имеющееся измерительное и испытательное оборудование, высокая квалификация сотрудников, позволяют организовать настройку изделий и проведение необходимого объема испытаний. Наши инженеры и конструктора помогут воплотить Ваши идеи в работающее «железо».

http://www.ntcelecon.ru/index.phtml?p=3<\/u><\/a>

http://www.ntcelecon.ru/index.phtml?p=8<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5209
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.10 17:54. Заголовок: http://www.gdc4s.c..




http://www.gdc4s.com/documents/D-MNPK-9-0210w1.pdf<\/u><\/a>

EDMs Delivered: 14 Manpacks (AN/PRC- 155);

MUOS capable AN/PRC-155 (1QFY13)


Разрабатываем радиостанцию, диапазон
которой будет широким -
ГГц. Эта радиостанция будет работать на
нашей элементной базе, только
количество антенн будет меняться. Ее
уже президенту показывали...


Начальник Главного управления связи
Вооруженных Сил РФ, заместитель
начальника Генерального штаба ВС РФ
генерал-майор Вадим Малюков

Красная звезда

http://www.gdc4s.com/documents/D-MNPK-9-0210w1.pdf<\/u><\/a>

The U.S. military no longer plans to quickly replace all of its 750,000
tactical radios. The program is budgeted at $6.8 billion to produce
180,000 radios, an average cost per radio of $37,700.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Tactical_Radio_System<\/u><\/a>

The Mobile User Objective System is an array of geosynchronous[1]
satellites being developed for the United States Department of Defense
(DoD) to provide global satellite communications (SATCOM) narrowband (64
kbit/s and below) connectivity for communications use by the United
States and allies.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_User_Objective_System<\/u><\/a>

The Mobile User Objective System (MUOS) is an Ultra High Frequency (UHF)
(300 MHz to 3 GHz frequency range) SATCOM system, primarily serving the
DoD


http://www.lockheedmartin.com/products/muos/index.html<\/u><\/a>

http://www.gdc4s.com/content/detail.cfm?item=b8c971d4-9784-41c7-b8e1-1f557f1b2d0d&page=2<\/u><\/a>



Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5210
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.10 18:04. Заголовок: http://www.defense-u..


http://www.defense-update.com/products/f/falcon-radio.htm<\/u><\/a>

The Falcon III multiband, multimission, manpack tactical radio offers wideband, secure networking, capable of supporting multiple wavebands from 30 MHz up to 2 GHz, including support of commercial L-Band SATCOM and wideband mobile ad-hoc networking. The Falcon III manpack radio provides 20 watts of output power

http://www.defense-update.com/newscast/0607/news/240607_jtrs.htm<\/u><\/a>

Under the CISCHR IDIQ contract, Thales and Harris will compete for future awards of formal delivery orders, which will ultimately determine contract value. CISCHR has a one-year contract period with four additional one-year options. Currently, only Harris and Thales have JEM compatible radios. In the future more competitors will be added to the programs, as more systems from other providers will be certified as ready for fielding and compatible with JTRS and JEM.

Harris was awarded $2.7 billion while Thales Communications Inc. received $3.5 billion to cover the first year procurement. Both orders are representing framework awards, enabling the two companies to compete on segments of the five year program, totaling $7 for Harris and $9 billion for Thales. This is the first production contract vehicle issued by the Joint Program Executive Office for the next-generation, software-defined radios.

Harris is offering the Falcon III AN/PRC-152(C) backpack radio and AN/VRC-110 50-watt vehicular radios. Later in JUly 2007 the company received an additional IDIQ contract for a projected procurement of up to $212 million Falcon III radios over three years for the Marine Corps. Harris will supply the Falcon III series AN/VRC-110 20-watt vehicular radio systems. The Falcon III AN/VRC-110 handheld-based transceiver provides a quick "grab-and-go" feature allowing the Falcon III AN/PRC-152(C) handheld radio to offer continuous communications when removed from the vehicle, an important capability in urban environments. These radios are destined for the new Mine Resistant Ambush Protected vehicles (MRAP).

Under the IDIQ framework Thales Communications, Inc. is offering its AN/PRC-148 Joint Tactical Radio System (JTRS) Enhanced Multiband Inter/Intra Team Radio (JEM) system to all services of the U.S. Military. There are almost 100,000 AN/PRC-148 MBITRs fielded, almost 10,000 AN/PRC-148 JEMs shipped or on order, and more than 12,000 VAAs shipped or on order. As part of this contract, Thales will also be supplying its dual radio AN/VRC-111 Vehicle Adapter Amplifier (VAA) and Base Station enabling units to convert SINGCARS installations to JTRS.

The VAA consists of two Thales Vehicle Adapters, two JEM handheld radios, and a SINCGARS interface tray. This installation supports multi-band and multimode capability, beyond the basic SINCGARS performance. The VAA configuration retains the dismounted operation capability of the AN/PRC-148 utilizing the cable-free radio dismount. The power-boosting Base Station, designed for fixed command center operations, supports and maintains all functionality of the JEM and Vehicle Adapter. The JEM, VAA, Vehicle Adapter, and Base Station are part of a complete system solution for the warfighter that also includes a self-contained Tactical Repeater for range extension; compact, rugged Man Portable System for dismounted operations requiring higher power output; and a complete line of accessories.

AN/PRC-148 (JEM)
JTRS Enhanced Multi-Band Inter/Intra Team Radio
Thales Communications

Users can program up to 256 preset AM or FM channels, selected over a frequency range between 30 and 512 MHz, at 5 – 6.25 KHz steps. It also supports 12.5KHz


http://www.defense-update.com/products/m/mrap.htm<\/u><\/a>

The Pentagon has approved the expansion of the MRAP program to over 20,000 vehicles. The US Army plan to increase its fleet of MRAP vehicles from the planned 2,300 to 17,700. The Marines's allocation will remain at 3,400 and special operations forces will receive about 300 (170 have already been ordered). This plans will virtually phase out the HMMWV from use in combat patrols and high risk missions. Responding to the urgent requirement, the Army plans to have all 17,700 MRAPs in theater by April 2009. T


According to the original plans, the Army would get 2,500 vehicles, the USMC: 1,022 and Navy: 538. As mentioned above, the Army plans to significantly increase its procurement, with over 10,000 additional vehicles.



Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5212
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 28.11.10 19:08. Заголовок: Так, в планы ООО «ВП..


Так, в планы ООО «ВПК» входит
разработка семейства армейских
автомобилей многоцелевого назначения
грузоподъемностью 1,0, 1, и 2,5 т


http://milindcom.ru/about/<\/u><\/a>


1.от 1,5 МГц до 2,5 ГГц

AN/PRC- 155 + MUOS(GEO -satellite) capable

http://www.gdc4s.com/documents/D-MNPK-9-0210w1.pdf<\/u><\/a>

+
2. tropo i satcom s cassegr. antennoj
**************************************

http://www.gdsatcom.com/troposcatter.php<\/u><\/a>
http://www.gdsatcom.com/warrior_a185.php<\/u><\/a>
http://www.gdsatcom.com/warrior_smt.php<\/u><\/a>
http://www.gdsatcom.com/warrior_sotm.php<\/u><\/a>
http://www.gdsatcom.com/warrior_pvm.php<\/u><\/a>

3. S xoroschim chansom wezde dwojnoe preobrazownie chastoti
s 2-oj IF/PCH 70 mgz i polosoj signala do 10 mgz

T.e po programme zameschenija Rossiii ponadobjatsja swoi 16-Bit AZP
---------------------------------------------------------------------


4. Troposcatteri na 884 mgz pokaziwali dalnost 600 km
( krug s etim radiusom eto 1 mln kw. km , bolschaja chast
centr. Rossii ,smotri kartu)

standartnij AN-170 s antennoj 2.9 metra ,2 kwt srednej ,4msps
240 km -eto pochti 200 000 kw.km
-----------------------------------
( oblast patrulirowanija Topol segonsja 120 000 km^2)


5 .Boewaja ystojschiwost

Rassmatriwat s tochkizreniaj doktrini na prinzipax
Klauzewitza,Napoleona,Zomini ,adm.Mahana ,Swechina
i opita istorii wojn

Tak w stoletneje wojne tolk ow 1346-1352 ot chumi
pogiblo 40% naselenija Ewropi .Wojna ne ostanowilas i prodolzalas
wesche 80 let

Wojni Thengiz-Khana sokratili chislo dworow w Kitae na 40 %


30 letnjaa wojna -gibel 25 % naselenija Germanii( na sewere -50%)




6.

Radar performance degrades in environments disturbed by nuclear
explosions.
###################################################
Hit- to-kill GBIs eliminate the nuclear weapon in the interceptor, but
not that in the incoming RV, which could detonate on contact or command.
#######################################

Neskolko yglow attaki ,na kazdom formazija/gruppirowka po 100 -1000
boegolowok

W ochen' xoroschim/xoroschim chansom chast' iz nix budet podorwanna
po prodwizeniju k rajonu attaki dlja degradazii/polnoj newozmoznosti
funkzionirowanija rls PRO/BMD

That would produce widespread ionospheric disturbances that could
interrupt radar or infrared sensors for times longer than the attack.
#################################
The US has no relevant data on nuclear phenomenology at relevant
intercept altitudes.
#######################################################
While x-band radars are less susceptible to nuclear blackout, the
Achilles heel of Sentinel and Safeguard was random refraction from
multiple bursts, for which there is no experimental evidence.
#####################

Wopros s 35 ghz i 94 ghz RLS ,budut oni lutsche w dannoj situazii ?

s ychetom wozmoznix plusow - ochen' yzkij luch ,dlja cassegran antenni
13.7 metra diametorom 0.014 grad dlja 94 ghz i 0.042 grad dlja 35 ghz
i minusow - pri nizkix yglax bolschoe zatuxanie ot atmosferi ,w dozd'
rsche xuze
Megawatnnie lampi est' na oba diapazona

pri depressed traektori wisota poleta mozet bit' 80-120 km
(linija KAymana -118 km)
pri elevazii 0 grad eto 800 km
Y Warlok pri antenne 1.8 metra 94 ghz i impulsnoj moschnosti 100 kwt
pri yglax elevazii 30 grad- 700 km
pri 0 grad -70 km

W 7 raz bolsche antenna = 49 po moschnosti i 10 po moschnsoti
= 490.Koren' chetwertoj stepeni daet ywelichenie dalnosti
w 4.7 raza

Na 35 ghz werojatno lutsche(zatuxanie w atmosfere i ot dozdja mensche )
,
no za schet ywelichanija lucha s 0.014 grad w 0.042 grad

For attacks greater than a few weapons, this introduces a fundamental
uncertainty into
########################################################
NMD.
###

Gregory H. Canavan

Los Alamos National Laboratory

gcanavan@lanl.gov

http://www.aps.org/units/fps/newsletters/1999/july/canavan-paper.html<\/u><\/a>




Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5236
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 30.11.10 02:02. Заголовок: Цифровая малогабарит..


Цифровая малогабаритная помехозащищённая тропосферная станция
Цифровая малогабаритная помехозащищенная радиорелейная станция тропосферной связи предназначена для организации связи в горных, труднодоступных и малонаселенных районах,
а также оперативной связи в условиях чрезвычайных ситуаций или в районах стихийных бедствий.
Малые масса, габариты и низкое энергопотребления обеспечивают высокую мобильность и малое время развертывания.
Станция может работать в режиме загоризонтной связи с использованием эффекта тропосферного рассеяния и дифракционного эффекта при распространении радиоволн на расстояниях до 170 км без использование антенных мачт.
В станции используется полудуплексный режим работы, при котором прием и передача разделены во времени, адаптация тракта передачи к характеристикам радиоканала, помехоустойчивое кодирование с перемежением, цифровые методы обработки сигнала.
Изменение режимов работы и конфигурация радиолинии не требует изменения аппаратуры и достигается программным изменением режима работы.

Контакты:
Заместитель генерального конструктора по инновационным проектам, к.т.н. Фролов Александр Васильевич Тел.: +7 (499) 249 14 96 Факс: +7 (495) 933 15 63 Моб.: +7 (926) 295 85 86 E-mail:avfrolov@vega.su
http://www.vega.su/innovations/result/97/<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5245
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.12.10 21:24. Заголовок: --------------------..

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5246
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 02.12.10 21:27. Заголовок: http://www.edn.com/c..

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5254
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 04.12.10 22:04. Заголовок: Naibolee wisokaja b..


Naibolee wisokaja boewaja ystojschiwost w sistemax Milstar/Milstar-2/AEHF

dostigalas pri naimenschix skorostjax peredachi -75 bit/sec
########################################
http://www.as.northropgrumman.com/products/aehf/assets/AEHF_datasheet_2010_.pdf<\/u><\/a>


dlja analiza pomexozaschischennosti GPS ispolzuetsja reference polosa 1 herz
-----------------------------------------------------------------------------------------------


Sokraschenie polosi s 100 herz do 1 herz wiigrisch 20 db ( 100 raz )

10 bit -eto 1000 razlichinx soglasowannix ranee prikazow

/ Primer - " Gruschi ,widwigajtes k Ygomonu w maximalnom tempe" -Napoleon/

ix mozno peredat za 100 sek ( skorost 1 bit /10 sek ) w rezime naibolschej boewoj ystojschiwosti


Nize radioljubitelskaja stat'ja s resultatami experimentow na russkom na etu temu dlja diapazona 136 kgz
####################################################################

Mozno realizowat i w diapazonax 5,10 ghz ,20 ghz ,44 ghz
( Milstar/AEHF s 75 bit/sec rabotaet 20ghz down/44 ghz uplink,
GPS s 1 herz - 1.5 ghz)


http://www.cqham.ru/qrss.htm<\/u><\/a>

http://www.qsl.net/on7yd/136narro.htm<\/u><\/a>


Один из путей улучшения соотношения сигнал-шум состоит в предельном сужении полосы пропускания приемника. При этом полезный сигнал лучше выделяется на фоне мешающих сигналов. Но любой информационный сигнал имеет свою полосу занимаемых частот, и требуется определенная полоса пропускания у приемника для демодуляции соответствующих сигналов. Например для SSB сигналов эта полоса составляет не менее 2,4 кГц, а для CW - не меньше 100 Гц. В приемнике с очень узкой полосой пропускания невозможна демодуляция этих сигналов. Поэтому используется особая методика приема сигналов с уровнем ниже чем уровень шумов на входе приемника.


Видно, что существенное улучшение соотношения сигнал-шум может быть достигнуто при редуцированном CW режиме приближенном к непрерывной несущей. В диапазоне 136 кГц стандартом стал 3 sec./dot (длительность одной точки 3 сек.). Такой режим получил название QRSS (производное Q-кода, слово QRS - пожалуйста уменьшите скорость передачи)


Стабильность частоты передатчика и гетеродина приемника должна быть очень высока и тем стабильнее, чем уже полоса пропускания

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5259
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.12.10 19:00. Заголовок: Very Low Frequency (..


Very Low Frequency (VLF)
Very Low Frequency (VLF) communications transmitters use digital signals to communicate with submerged submarines on at frequencies of 3-30 kHz. The eighteen Trident submarines constitute about half the US strategic nuclear capability. The supporting infrastructure for these submarines includet connectivity links such as the Extremely Low Frequency (ELF), Very Low Frequency (VLF), and TACAMO Airborne VLF communications systems.

The Navy shore VLF/LF transmitter facilities transmit a

50 baud submarine command (50 bps ,Milstar/AEHF minimum -75 bprs (polosa 50-75 herz), GPS polosa dlja ocenki pomex -1 herz)
*********************************************************************************************
and control broadcast which is the backbone of the submarine broadcast system. The VLF/LF radio broadcast provides robustness (i.e., improved performance in atmospheric noise), availability, global coverage, and has seawater penetrating properties. The submarine VLF/LF broadcasts operates in a frequency range from 14 to 60 kHz and consists of five high powered, multi-channel MSK Fixed VLF (FVLF)
*************************************************************************************************************

sites and five multi-channel LF sites located worldwide. As part of the FY94 Base Realignment and Closure (BRAC), Navy Radio Transmitter Facility (NRTF) Annapolis closed in FY96 and NRTF Adak closed in FY97.
The submarine VLF/LF broadcasts are generated by the BCA or Alternate BCA from messages created locally by the C 2 processor, the SSIXS processor, or accepted for relay by the SUBOPAUTH. The BCAs and Alternate BCAs are connected to the transmitter sites by dedicated ISLs with the ability for JCS and USSTRATCOM to seize BCA, at any time, for EAM dissemination. At each of the transmitter sites, messages received over the ISLs are decrypted and input into the Integrated Submarine Automated Broadcast Processor System (ISABPS). Submarine VLF/LF broadcasts a continuous transmission sequence of prioritized messages which normally lasts two hours. It is generated by ISABPS and sent to the VERDIN transmit terminal. The VERDIN transmit terminal is used to multiplex, encrypt, encode, and modulate up to four 50 bps submarine broadcast channels into VLF/LF radio frequency signals which is amplified/radiated by the VLF/LF transmitter antenna. The Fixed Very Low Frequency Site Upgrades program maintains and upgrades antennas and transmitters at the FVLF sites. It consists of three individual programs: (1) The Solid State Power Amplifier-Receiver (SSPAR) program; (2) the Transmitter Keep-Alive Program (TKAP)/Service Life Extension Program (SLEP); and (3) Antenna Maintenance Program (AMP).

The SSPAR program could modernize the FVLF transmitter sites with solid state technology. This program could replace the current inefficient, unsupportable vacuum tube amplifiers and provide standardization for FVLF sites. The SSPAR program execution is being evaluated. SLEP is an interim program to extend the useful life of existing FVLF/LF equipment and systems until the delivery of SSPAR. The SLEP improvements includes switchgear, circuit breakers, solid state Intermediate Power Amplifiers (IPAs) and pre-IPAs, assorted electrical components, and updated technical manuals. SLEP has been completed at Jim Creek, Lualualei, Cutler FVLF, and Aguada, PR. H.E. Holt is scheduled to be accomplished in FY98. The AMP is administered by the Commander, Naval Computer and Telecommunications Command (NCTC) and provides for the ongoing maintenance and repair of FVLF/LF antennas and antenna components (e.g., insulators, top hats, guy wires, etc.).

As part of the overall DOD shore infrastructure reduction, NCTC and SPAWAR are examining modernization and cost savings alternatives within the submarine VLF/LF FSBS that could be accomplished which would maximize the return on initial investment. These study efforts, called the Smart Resource Management System (SRMS), are centered around consolidation of the shore VERDIN ISABPS equipment and more cost effective connectivity from the BCA/Alternate BCA to the BKSs and Broadcast Transmitting Stations (BTSs). Other initiatives being considered are Remote Transmitter Operation, Range Extension Mode, Power Management, Dynamic Channelization, and Split Array operation at the VLF sites.


SPAWAR is soliciting information from potential sources for the replacement, upgrade or modification of degraded, obsolete and maintenance intensive components, equipment and subsystems. The Very Low Frequency (VLF) transmitters are old vacuum tube technology with an average age of 37 years. The Very Low Frequency Ashore Lifetime Upkeep Effort (VALUE) is to extend the life of shore based submarine communications transmitter systems
Facilities
http://www.fas.org/nuke/guide/usa/c3i/vlf.htm<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5272
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 10.12.10 22:54. Заголовок: milstar terminal ..


milstar terminal

Downlink 20 ghz (polosa spreda spectrum 1000 mgz)
Uplink 44 ghz (polosa spread spectrum 2000 mgz)

1 IF -7.4 ghz
2 IF -70 mgz

http://www.mitre.org/work/tech_papers/tech_papers_99/airborne_demo/airborne_demo.pdf<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5276
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 11.12.10 19:29. Заголовок: http://www.boeing.co..


http://www.boeing.com/defense-space/space/bss/factsheets/government/milstar_ii/milstar_ii.html<\/u><\/a>


Milstar-2
---------------

Boeing, a major supplier of sophisticated, state-of-the-art radio frequency (RF), microwave, and antenna subsystems, has been part of the Milstar satellite team since 1982.

Milstar is the tactical and strategic multiservice satellite system designed to provide survivable communications for U.S. forces worldwide. The program is managed by the U.S. Air Force Space and Missile Center.

Milstar IIThe Milstar I satellites carry a secure, robust low-data-rate (LDR) communications payload, and a crosslink payload that allows the satellites to communicate globally without using a ground station. The Milstar II satellites extend the communications capabilities to higher data rates by adding a medium-data-rate (MDR) payload. The Milstar I and II satellites are fully interoperable for LDR communications and crosslinks.

Boeing has the prime responsibility for supplying the MDR and crosslink payloads to prime contractor Lockheed Martin Missiles and Space Company. Boeing subcontracts with TRW Space and Electronics Group for the MDR antennas and digital subsystem, and provides portions of the LDR payload under subcontract to TRW.

Milstar MDR meets the needs of multiple users by supporting the connectivity of tactical and conventional forces. Milstar LDR supports strategic and tactical requirements for high anti-jam and nuclear scintillation protection. Using the crosslinks, the constellation supports multiple users simultaneously without reliance upon physically vulnerable nodes. Milstar's space assets provide a "communications switch in the sky."

Communications features of the MDR and LDR payloads are compared in the table below.

http://www.boeing.com/defense-space/space/bss/factsheets/government/milstar_ii/milstar_ii.html<\/u><\/a>



The Milstar system provides uplink communications at extremely high frequency (EHF), 44 GHz, and ultrahigh frequency (UHF), 300 MHz, and downlink communications at super-high frequency (SHF), 20 GHz, and UHF, 250 MHz. The crosslinks operate in the 60 GHz region. Survivability and endurability requirements are satisfied by anti-jam, hardening and system autonomy features.


MDR PAYLOAD
----------------------

The MDR payload provides secure, jam-resistant communications services through unique onboard signal and data processing capabilities. It sends real-time voice, video and data to military personnel in the field at rates up to 1.5 Mbps. The payload uses a 32-channel EHF uplink and an SHF downlink.

The MDR payload dynamically sorts incoming data and routes them to the proper downlinks to establish networks and provide bandwidth on demand. If necessary it passes the data on to another satellite via crosslink.

As the supplier of the MDR payload, BSS integrates antennas and electronic units onto the MDR structure, called the -X (minus X) wing, provided by Lockheed Martin. (see satellite diagram above)

Antennas
-----------------

The MDR antenna coverage subsystem consists of eight narrow spot beam antennas provided by TRW: two narrow spot beams with nulling capabilities (nuller antennas) and six distributed user coverage antennas (DUCAs), each supporting two-way communications.

In contrast to commercial communications satellites, whose beams can cover entire continents, Milstar's beams are very narrow, providing less opportunity for enemy detection and penetration. The nuller antennas resist jamming from within their respective coverage areas by changing their gain patterns when a jamming signal is detected. The DUCAs provide high gain/low sidelobes for distributed users.
Radio Frequency Subsystem (RFSS)

The RF subsystem includes the processing and receiving components and the downlink group. The processing and receive group performs the following four payload functions:

* amplifies, dehops, and downconverts the EHF waveform to the first intermediate frequency (IF) via the low-noise amplifier/downconverter;
* receives, amplifies, downconverts, and switches the first IF to the second IF for input to one of four demodulator groups of eight channels each;
* employs a differential phase shift key (DPSK) to modulate and upconvert onto a hopped SHF carrier for input to the downlink group; and
* generates and distributes the hopping and fixed local oscillators for the antenna coverage subsystem, digital subsystem and RFSS.

The downlink group amplifies, filters and switches, on a hop-by-hop basis, the SHF waveform to any of the eight antennas. The SHF amplifiers are triple-redundant traveling wave tube amplifiers. Switching capability is provided by a high speed/high power beam select switch.
Digital Subsystem

The digital subsystem consists of the demodulator, the data router and control processor, the crosslink processor and the Milstar Advanced Processor. The subsystem has five major functions:

* demodulate uplink baseband data;
* provide the switching and routing of the incoming uplink and crosslink baseband data to the downlink and crosslink destinations;
* provide the uplink and downlink acquisition and tracking control protocols;
* provide on-board resource allocation enabling dynamic user connectivity; and
* provide the interface to the spacecraft.

Together the MDR payload weighs about 1100 pounds and uses 860 watts.



CROSSLINK PAYLOAD
-----------------------------

Like a handshake in space, crosslinks provide rapid, ultra-secure communications by enabling the satellites to pass signals to one another worldwide while requiring only one ground station on friendly soil. The crosslink payload provides V-band (60 GHz) data communications between Milstar satellites for both the MDR and LDR payloads. This includes modulation and demodulation of the data, upconversion, amplification for transmission and downconversion.

On Dec. 15, 1995, Milstar was the world's first satellite constellation, government or commercial, to employ crosslinks. A message was uplinked from the national Military Command Center at Fort Belvoir, Va., through the Milstar F-1 satellite. It was crosslinked to the Milstar F-2 spacecraft, then downlinked to commanders at Pacific Command at Camp H.M. Smith, Hawaii, and U.S. Atlantic Command at Norfolk, Va.

The major crosslink payload elements are as follows:

* Millimeter wave assemblies - include the antenna group with autotracking modulator, transmit and receive downconverter and telemetry/command unit. There are two assemblies, one on the -X wing and one on the +X wing.
* I-Panel assembly - includes receivers, acquisition unit and autotrack unit.

Together this equipment weighs approximately 800 pounds and uses 260 watts.


LDR PAYLOAD
----------------------


The LDR payload offers nearly 200 user channels and relays coded teletype and voice messages at data rates of 75 to 2400 bits per second.

Boeing provides five major elements for the LDR payload, as follows:

* Time and frequency reference subsystem -- includes time-of-day clock for system timing and synchronization for spectrally pure frequency generation, and for dehopping of EHF uplink frequencies and hopping of SHF downlink frequencies.
* SHF subsystem transmit equipment group -- provides downlink modulation and power amplification at 20 GHz.
* Synthesizer select switch -- provides connectivity between wideband frequency synthesizers and EHF downconverters.
* EHF downconverters -- receive 44 GHz uplink, dehops it and downconverts to an intermediate frequency.
* Antenna positioner equipment includes beam steering mechanisms and control electronics for three shared-aperture EHF/SHF spot beam antennas.

Together these elements weigh approximately 600 pounds and use 350 watts.


Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5364
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 16.12.10 19:18. Заголовок: Minimalnaja polosa ..

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5521
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.01.11 15:47. Заголовок: КА «Ямал-401» Спутн..


КА «Ямал-401»

Спутник нового поколения «Ямал-401» будет собран и испытан в ОАО «Информационные спутниковые системы» имени академика М.Ф. Решетнёва» по заказу ОАО «Газпром космические системы».

Основой для космического аппарата «Ямал-401» станет перспективная платформа тяжелого класса «Экспресс-2000». Масса спутника составит 3270 кг, мощность, выделяемая на полезную нагрузку, - 11 кВт.
############################################

Срок активного существования КА «Ямал-401» - 15 лет. На космическом аппарате будет установлено 53 транспондера в С- и Ku-диапазонах, что позволит обеспечить круглосуточную и непрерывную ретрансляцию сигналов на территории Европы и Азии.

КА «Ямал-401» будет создан при участии трех организаций:

* ОАО «ИСС» отвечает за головную разработку, интеграцию, испытания КА и наземный комплекс управления.
* ОАО «Газпром космические системы» - изготовление полезной нагрузки (совместно с Thales Alenia Space France), разработка, поставка и интеграция бортовой аппаратуры служебного канала управления, земной станции служебного канала управления и других технических средств НКУ, а также контроль качества.
* Thales Alenia Space France – поставка части квалифицированного оборудования платформы.

Запуск космического аппарата «Ямал-401» с помощью ракеты-носителя «Протон-М» запланирован на 2013 год.

http://www.iss-reshetnev.ru/?cid=ka_yamal401<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5522
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 05.01.11 19:23. Заголовок: КА «Экспресс-АМ5» и ..


КА «Экспресс-АМ5» и «Экспресс-АМ6»
В 2009 году ФГУП «Космическая связь» и ОАО «Информационные спутниковые системы» имени академика М.Ф. Решетнёва» был подписан контракт на создание телекоммуникационных спутников нового поколения. Он предусматривает проектирование, разработку, изготовление, испытания, подготовку к запуску и сдачу в эксплуатацию на орбите КА «Экспресс-АМ5» и «Экспресс-АМ6». Новые перспективные спутники будут созданы ОАО «ИСС» совместно с предприятиями кооперации. Параллельно с заключением контракта на создание КА «Экспресс-АМ5» и «Экспресс-АМ6» решетнёвская фирма подписала договор с ФГУП НИИР на проведение опытно-конструкторской работы по проектированию, разработке, изготовлению и поставке модулей полезной нагрузки для этих спутников. При этом субподрядчиком по ретранслятору и антенным системам выступит компания MDA (Канада), а НИИР будет осуществлять интеграцию оборудования бортового ретрансляционного комплекса.

Космические аппараты предназначены для обеспечения цифрового телевизионного и радиовещания на территории России, решения задач подвижной президентской и правительственной связи, предоставления пакета мультисервисных услуг (телефония, видеоконференцсвязь, передача данных, доступ к сети Интернет), а также создания сетей связи на основе технологии VSAT.

На борту КА «Экспресс-АМ5» и «Экспресс-АМ6» будут установлены транспондеры C-, Ku-, Ka- и L-диапазона. Гарантийный срок активного существования космических аппаратов составит 15 лет, мощность, выделяемая на полезную нагрузку, - не менее 14 кВт. Масса спутников - до
################################################################################################
3400 кг.
#########

В качестве модуля служебных систем для космических аппаратов будет применена разработанная в ОАО «ИСС» унифицированная спутниковая платформа «Экспресс-2000».

Планируется, что КА «Экспресс-АМ5» и «Экспресс-АМ6» будут запущены на орбиту в 2012 году в орбитальные позиции 140° и 53° в.д. соответственно.

http://www.iss-reshetnev.ru/?cid=prj_express&ses=40462e644d249aa248889<\/u><\/a>

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5529
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 06.01.11 23:03. Заголовок: http://www.npopm.ru/..

Спасибо: 0 
Профиль
milstar
moderator




Сообщение: 5530
Зарегистрирован: 09.02.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 06.01.11 23:20. Заголовок: Экспресс-АМ44» КА «..


Экспресс-АМ44» http://vsatinfo.ru/index.php?option=com_sobi2&catid=121&Itemid=0<\/u><\/a>

КА «Экспресс-АМ44» предназначен для предоставления пакета мультисервисных услуг (цифровое телерадиовещание, телефония, видеоконференцсвязь, передача данных, доступ к сети Интернет), а также для создания сетей связи на основе технологии VSAT.

Космический аппарат «Экспресс-АМ44» разработан и изготовлен в ОАО ИСС имени академика М.Ф. Решетнёва» по государственному контракту с Федеральным космическим агентством, Министерством связи и массовых коммуникаций и ФГУП «Космическая связь». Субподрядчиком по ретранслятору и антеннам выступила европейская компания Thales Alenia Space.
----------------------------------------------------

Был выведен на орбиту в рамках Программы обновления российской государственной спутниковой орбитальной группировки гражданского назначения и Федеральной космической программы России (ФКП) на период 2006-2015 годы, утвержденной постановлением Правительства РФ №635 от 22.10.2005, и служит для обеспечения орбитальной групировки ФГУП «Космическая связь» современными телекоммуникационными КА. Так же, в отличие от своего предшественника Экспресс АМ33,

имеет четыре антенны, выполненные по новым технологиям: три из них являются перенацеливаемыми,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

что создаст дополнительные возможности для операторов спутниковой связи.

Полезная нагрузка:
16 транспондеров Ku-диапазона с полосой пропускания 54 МГц,
10 транспондеров C-диапазона с полосой пропускания 40 МГц и
1 транспондер L-диапазона с полосой пропускания 1 МГц.



ОСНОВНЫЕ ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ СПУТНИКА "ЭКСПРЕСС-АМ44"
Орбитальная позиция 11° з.д.
-------------------------------------------------------------------------------

Масса, кг 2532

Орбита: геостационарная

Тип формируемых услуг: фиксированная связь, непосредственное телевещание (НТВ/DBS), непосредственное радиовещание (НРВ/ARS),

правительственная связь, услуги мультимедиа в С- и Кu-диапазоне
------------------------------------------------------------------------------------

Мощность СЭП, Вт 6770

Начало летных испытаний: 11.02.2009 г.

Срок активного существования, лет 12

Дата ввода в эсксплуатацию: 06.05.2009 г.

Носитель Протон-М с РБ Бриз-М





Спасибо: 0 
Профиль
Ответов - 300 , стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 All [только новые]
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 74
Права: смайлы да, картинки да, шрифты нет, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет



Перспективная зенитная ракетная система противовоздушной и противоракетной обороны ЗРС С-400 "Триумф"